Kopenhāgenas Malmes osta tiek būvēta betonā

Malme aug un attīstās. Tas nāk par labu Kopenhāgenas Malmes ostai (KMO). Betona konstrukciju piegādes ir strauji augušas un 2015. gadā KMO plānots izkraut vismaz 22 000 tonnu – tai skaitā STUDIO īpašumam, kur biroju, viesnīcas un konferenču ēkas apvienotas zem viena jumta.

Dzelzsbetona elementi ir projektēti un ražoti Latvijā ar uzņēmuma UPB starpniecību un tiek izmantoti sienu, jumta, grīdas u. c. konstrukcijām. Tie ar kuģi tiek nogādāti Malmē un tad ar kravas automašīnām tālāk transportēti uz būvlaukumiem. Šī ir viena no nozīmīgākajām funkcijām, ko KMO pildīs 2015. gadā.

“Mēs saņemam piegādes no UPB katru septīto nedēļu visa gada garumā. Šie elementi tiek izmantoti biroju, viesnīcas un konferenču ēkā, kas šobrīd tiek būvēta Malmes centrā. Tā nosaukums ir STUDIO un to plānots pabeigt 2016. gada rudenī,” saka Bjorns Larsons, KMO termināļa menedžeris. 
UPB un KMO līdzīgos projektos sadarbojušies arī iepriekš, pēdējoreiz pirms trim gadiem, kad aptuveni 24 000 tonnas tika ievestas caur Malmi.

“UPB pieder divas dzelzsbetona rūpnīcas Latvijā, kur mēs saražojam aptuveni 155 000 tonnas betona elementu katru gadu,” saka Ingus Siksna, UPB loģistikas direktors. „Zviedrija ir mūsu lielākais eksporta tirgus, ne tikai dzelzsbetona produktiem, bet arī stikla un metāla konstrukcijām. Pagājušajā gadā mēs uzsākām savu koģenerācijas staciju eksportu uz Zviedriju. Mēs piedāvājam savus produktus klientiem visā Skandināvijā, kā arī Vācijā, Šveicē un Lielbritānijā.”

„Sadarbībā ar KMO mums ir svarīgi trīs faktori – elastīgums, ātrums un ostas ģeogrāfiskā atrašanās vieta,” viņš turpina. „Līdz šim īstenotajos projektos, piegāžu drošība ir bijusi izcila, neskatoties uz ļoti intensīvo tempu. Tas ir pavēris iespējas jauniem sadarbības projektiem, piemēram, piegādēm uz STUDIO.”

Dzelzsbetona elementi ir ļoti jūtīgi. Tādēļ KMO ir izvēlējusies nestandarta risinājumu kravām, kas tiks izkrautas 2015. gadā. Parasti tas tiek darīts, izmantojot celtni, bet Bjorns Larsons ar kolēģiem tā vietā plāno izmantot konteineru kravas mašīnas.

„Ar celtni ir lielāks risks sabojāt dzelzsbetona elementu, īpaši, ja pūš spēcīgs vējš un izstrādājums sāk griezties riņķī,” viņš paskaidro. „Metode, ko mēs esam izvēlējušies ir gan drošāka, gan dod klientam labāku kvalitāti ar mazākiem bojājumiem.”

Kā minēts iepriekš, piegāžu drošība ir svarīga UPB sadarbības partneru izvēlē. Katrs kuģis pārvadā apmēram 2 500 tonnas betona elementu, ko izkrauj KMO. Visai loģistikas ķēdei ir jāfunkcionē, lai nodrošinātu, ka pareizie elementi tiek piegādāti pareizajā laikā, pretējā gadījumā var notikt aizkavēšanās būvlaukumos.

STUDIO nav vienīgais projekts, kuram KMO piegādās betona elementus 2015. gadā. Vēl viens piemērs ir eXlent Hyllie biroju komplekss. Tas atrodas Malmes jaunajā Hyllie rajonā tikai 12 minūšu vilciena brauciena attālumā no Kopenhāgenas starptautiskās lidostas Kastrupā. eXlent Hyllie paredzēts pabeigt 2016. gada pavasarī.

„Šeit no mūsu puses ir iesaistīti nedaudz mazāki apjomi, apmēram 6 000 tonnas, kas arī nāk no UPB Latvijā,” saka Bjorns Larsons. „Tajā pašā laikā tuvākajā apkaimē uzsākti vairāki interesanti būvniecības projekti. Līdz ar to mēs ceram, ka 2015. gadā izdosies vēl vairāk palielināt mūsu betona elementu piegāžu apjomus.”
 
Avots: Kopenhāgenas Malmes Ostas jaunumu žurnāls (Copenhagen Malmö Port News)